Čo sa naučíme ?
  • naučíme sa vytvárať podmienky pre vetvenie výpočtu
8 VETVENIE

 

Vetvenie výpočtu – podmienky

 

Podmienka slúži k rozvetveniu výpočtu - algoritmu. To umožňuje, aby výpočet správne reagoval na aktuálnu situáciu, ktorá môže byť riešená dvoma a viac spôsobmi. 

V Imagine je  podmienka realizovaná príkazom : AK podmienka [príkaz] 

- ak  sa podmienka nesplnení tak sa nič nevykoná

Úlohe č.6 Korčuľovanie

Naprogramujte korytnačku, ktorá sa bude korčuľovať v zime po klzisku – pohybovať sa len po modrej ploche a vždy, ak narazí na  mantinel ( na inú farbu ako je modrá) náhodne sa otočí a pokračuje v korčuľovaní.

 V podstate je  našou úlohou, zisťovať akú farbu má korytnačka pred sebou. Môžeme si stanoviť podmienku, pri ktorej, ak narazí korytnačka na farbu mantinelu musí sa náhodne otočiť  a pokračovať v pohybe.

 1. Klzisko s mantinelom si môžeme nakresliť priamo v Imagine, kliknutím na ikonu kreslenia si zobrazíme panel kreslenie,

 kliknutím ľavého tlačidla myši na zvolenú farbu elipsy zistíme názov farby budeme ju potrebovať pri stanovení podmienky.

2.zvolíme si farbu mantinelu hnedú nakreslíme hnedú elipsu. Zvolíme modrú farbu a vnútro elipsy vyfarbíme na modro kliknutím na ikonu výplň.

Program

viem korculovat

 ph           / dvihneme pero hore, aby nám korytnačka nekreslila po klzisku              

 do 4

 ak farbaBodu="hnedá  [vz 4 vp 45 - 180 * nahodne 4]

 / zisťujeme akú farbu máme pred sebou ak je hnedá, tak sa korytnačka náhodne otočí /

 cakaj 30

 korculovat   / rekurzívne volanie procedúry korculovat

koniec

Program v Imagine

Úlohe č.7 Bludisko

Naprogramujte v Imagine projekt v ktorom  sa korytnačka bude náhodne pohybovať  v bludisku a ak nájde červený  štvorec tak zastane.

Riešenie

Program v Imagine