14 Práca s myšou

Čo sa naučíme?

  • zisťovať pozíciu ukazovateľa myši a jej stav
  • vytvárať udalosti pri kliknutí myši 

14.1 Príkazy pre zisťovať pozíciu ukazovateľa myši a jej stav

  pozMyši  - výsledkom je momentálna pozícia ukazovateľa myši v súradnicovej sústave na stránke

  stavMyši  - výsledkom je zoznam, obsahujúci 3 prvky – [Tlačidlá Klávesy [X Y]].

 

Tlačidlá je celé číslo medzi 0 a 7, interpretácia týchto hodnôt je:0 – nebolo stlačené tlačidlo myši

1 – bolo stlačené len ľavé tlačidlo myši

2 – bolo stlačené len pravé tlačidlo myši

3 – boli stlačené ľavé aj pravé tlačidlo myši

4 – bolo stlačené len stredné tlačidlo myši

5 – boli stlačené ľavé a stredné tlačidlo myši

6 – boli stlačené pravé a stredné tlačidlo myši

7 – boli stlačené všetky tri tlačidlá

 

Klávesy je celé číslo medzi 0 a 3, interpretácia týchto hodnôt je:0 – nebol stlačený žiaden špeciálny kláves

1 – bol stlačený len Control kláves - Ctrl

2 – bol stlačený len Shift kláves

3 – boli stlačené oba klávesy Control a Shift [X Y] určuje momentálnu polohu kurzora myši X a Y (dokonca aj mimo stránky prostredia Imagine alebo HlavnéhoOkna, avšak táto pozícia je vždy určená vzhľadom na Počiatok miesta momentálneho adresáta, t.j. stránky alebo papiera).

 

nechPozMyši - zadaním tohto príkazu do príkazového riadku a stlačením klávesu Enter sa a kuazovateľ myši zmení a ukazuje súradnice na stránke

 nechSmer smerK pozmysi - natočenie korytnačky k pozícii myši

14.2 Udalosti pri kliknutí myši
 k1'nechAutoŤahanie "áno -   ťaháme korytnačku po pracovnej ploche a ona kresli

Kliknutím pravého tlačidla myši na korytnačku vyvoláme kontextové menu, z ktorého zvolíme voľbu Zmeň k1. Na karte Tvar zaškrtneme voľbu Automatické ťahanie. Na karte Základné zadáme príkaz k1'nechAutoŤahanie "áno. tento príkaz sa pri kliknutí ľavého tlačidla na myši na korytnačku. Ťahaním korytnačky po pracovnej ploche kreslíme.

 

  Úloha č.12 Práca s myšou

 Vytvorte projekt, v ktorom budete korytnačkou k1 kresliť s náhodnou farbou a hrúbkou pera a k2 kresliť štvorce s náhodnou farbou a hrúbkou .

Návod                        Projekt pre web