Úloha č. 11 Viaceré korytnačky

Vytvoríme jednoduchý projekt, v ktorom na stranke1 budú tri korytnačky, tieto sa budú rekurzívne pohybovať a na stránke budeme mať ovládacie prvky, súčiastky - na reguláciu, vodorovné a zvislé posúvače na zmenú rýchlosti pohybu korytnačiek, na zmenu farby a hrúbky pera. Zo stranky1 sa prepneme na stránku2 kde budeme môcť spustiť procedúru hviezda pre 4 korytnačky.

Postup:

Práca na stránke 1

1. Na stránku1 si umiestnime ďalšie 2 korytnačky k2 a k3 kliknutím na tlačidlo Nová korytnačka a novú korytnačku umiestnime na stránku.

2. Kliknutím pravého tlačidla myši na korytnačku sa nám objaví kontextové menu, v ktorom nastavíme pozície pre korytnačku k1 X-350  Y-57, pre k2 X-250  Y-57, pre k3 X-150  Y-57

3. Kliknutím na Ikonu Nová súčiastka sa nám rozbalí menu, z ktorého vyberieme vodorovný posúvač a umiestnime ho na pracovnú plochu 3 zvislé posúvače p1, p2, p2,  a 6 vodorovné posúvače p4 až p9.

4. Na stánku umiestnime 9 textových polí text1 až text9.

5.Vytvoríme procedúry pre pohyb korytnačiek k1, k2 a k3.

Procedúra pre pohyb k1 Procedúra pre pohyb k2 Procedúra pre pohyb k3
viem pohyb1
nechfp p4
nechhp p7
do p1
cakaj 50
pohyb1
koniec
viem pohyb2
nechfp p5
nechhp p8
do p2
cakaj 50
pohyb2
koniec
viem pohyb3
nechfp p6
nechhp p9
do p3
cakaj 50
pohyb3
koniec

Korytnačky sa budú pohybovať rekurzívným volaním procedúr pohyb pričom rýchlosť pohybu korytnačiek k1, k2, k3 budeme môcť regulovať pohybom zvislého bežca posúvača p1, p2 a p3 .

Farba pera sa bude meniť posúvačmi pre príslušnú korytnačku p4, p5 a p6. Hrúbka pera sa bude meniť pre príslušnú korytnačku posúvačmi p7, p8 a p9.

6. Kliknutím pravého tlačidla myši na posúvač sa nám zobrazí kontextové menu posúvača. V ňon zvolíme voľbu zmeň a  pre posúvače p1 až p3 nastavíme rozsah hodnoty od 0 do 100. V textových poliach text1 až text 9 zabezpečíme vypisovania číselných hodnôt nastavení jednotlivých posúvačov  p1 až p9 príkazom pri zmene udalostí:    text1'nechHodnota p1. Pre posúvač p2 to bude príkaz text2'nechHodnota p2 atď., až pre posúvač p9.

7. Aby farba ktorou kreslí korytnačka k1 sa zhodovala s  farbu pozadia textových polí text1, text4 a text7, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p4 vložiť príkazy :

text1'nechFarbaPozadia p4 text4'nechFarbaPozadia p4 text7'nechFarbaPozadia p4

Aby farba ktorou kreslí korytnačka k2 sa zhodovala s  farbu pozadia textových polí text2, text5 a text8, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p5 vložiť príkazy :

text2'nechFarbaPozadia p5 text5'nechFarbaPozadia p5 text8'nechFarbaPozadia p5

Aby farba ktorou kreslí korytnačka k3 sa zhodovala s  farbu pozadia textových polí text3, text6 a text9, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p6 vložiť príkazy :

text3'nechFarbaPozadia p6 text6'nechFarbaPozadia p6 text9'nechFarbaPozadia p6

8. Príslušná korytnačka sa uvedie do pohybu kliknutím na príslušné tlačidlo, kde zadáme príkaz pre udalosť pri kliknutí:

pohyb k1 pohyb k2 pohybk3
pre [k1] [pohyb1] pre [k2] [pohyb1] pre [k1] [pohyb1]

 9. Zmazanie stránky zabezpečíme príkazom: zmaž - tlačidlo zmaž.

10. Tlačidlom zastav zastavíme pohyb všetkých korytnačiek a ich presun na príslušné pozície viď. obr. stránka1:

pre [k1] [nechpoz [-350 -57] nechsmer 0] pre [k2] [nechpoz [-250 -57] nechsmer 0] pre [k3] [nechpoz [-150 -57] nechsmer 0] zastavvšetky

11. Ďalšiu stránku vytvoríme kliknutím na ikonu Nová stránka
V prostredí Imadine sa nám vytvorí nová stránka, na panely nástrojov sa nám vytvorí nová ikona Stránka2 - kliknutím na túto ikonu sa prepneme na stránku2 
12. Na stránke1 vytvoríme tlačidlostránka2 s príkazom stránka2, ktorým sa budeme prepínať na stránku2

Práca na stránke2

Na stránke2 vytvoríme 4 korytnačky a 3 tlačidlá

stránka1 Hviezda zmaž
stránka1 pre [k1 k2 k3 k4] [hviezda] zmaž pre [k1 k2 k3 k4] [domov]

 Procedúra hviezda :

viem hviezda
nechhp 20
nechfp "modrá
vp 18 opakuj 5 [do 100 vp 144 cakaj 1000]
koniec

 Pokračovanie - Tvary  korytnačky