Úloha č. 11 Viaceré korytnačky Vytvoríme jednoduchý projekt, v ktorom na stranke1 budú tri korytnačky, tieto sa budú rekurzívne pohybovať a na stránke budeme mať ovládacie prvky, súčiastky - na reguláciu, vodorovné a zvislé posúvače na zmenú rýchlosti pohybu korytnačiek, na zmenu farby a hrúbky pera. Zo stranky1 sa prepneme na stránku2 kde budeme môcť spustiť procedúru hviezda pre 4 korytnačky. Postup: Práca na stránke 1
|
2. Kliknutím pravého tlačidla myši na korytnačku sa nám objaví kontextové menu, v ktorom nastavíme pozície pre korytnačku k1 X-350 Y-57, pre k2 X-250 Y-57, pre k3 X-150 Y-57
|
![]() |
3. Kliknutím na Ikonu Nová súčiastka sa nám rozbalí menu, z ktorého vyberieme vodorovný posúvač a umiestnime ho na pracovnú plochu 3 zvislé posúvače p1, p2, p2, a 6 vodorovné posúvače p4 až p9. |
![]() |
4. Na stánku umiestnime 9 textových polí text1 až text9. 5.Vytvoríme procedúry pre pohyb korytnačiek k1, k2 a k3.
Korytnačky sa budú pohybovať rekurzívným volaním procedúr pohyb pričom rýchlosť pohybu korytnačiek k1, k2, k3 budeme môcť regulovať pohybom zvislého bežca posúvača p1, p2 a p3 . Farba pera sa bude meniť posúvačmi pre príslušnú korytnačku p4, p5 a p6. Hrúbka pera sa bude meniť pre príslušnú korytnačku posúvačmi p7, p8 a p9.
7. Aby farba ktorou kreslí korytnačka k1 sa zhodovala s farbu pozadia textových polí text1, text4 a text7, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p4 vložiť príkazy : text1'nechFarbaPozadia p4 text4'nechFarbaPozadia p4 text7'nechFarbaPozadia p4 Aby farba ktorou kreslí korytnačka k2 sa zhodovala s farbu pozadia textových polí text2, text5 a text8, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p5 vložiť príkazy : text2'nechFarbaPozadia p5 text5'nechFarbaPozadia p5 text8'nechFarbaPozadia p5 Aby farba ktorou kreslí korytnačka k3 sa zhodovala s farbu pozadia textových polí text3, text6 a text9, musíme do udalosti pri zmene pre posúvač p6 vložiť príkazy : text3'nechFarbaPozadia p6 text6'nechFarbaPozadia p6 text9'nechFarbaPozadia p6 8. Príslušná korytnačka sa uvedie do pohybu kliknutím na príslušné tlačidlo, kde zadáme príkaz pre udalosť pri kliknutí:
9. Zmazanie stránky zabezpečíme príkazom: zmaž - tlačidlo zmaž. 10. Tlačidlom zastav zastavíme pohyb všetkých korytnačiek a ich presun na príslušné pozície viď. obr. stránka1: pre [k1] [nechpoz [-350 -57] nechsmer 0] pre [k2] [nechpoz [-250 -57] nechsmer 0] pre [k3] [nechpoz [-150 -57] nechsmer 0] zastavvšetky |
11. Ďalšiu stránku vytvoríme kliknutím na ikonu Nová stránka |
![]() |
V prostredí Imadine sa nám vytvorí nová stránka, na panely nástrojov sa nám vytvorí nová ikona Stránka2 - kliknutím na túto ikonu sa prepneme na stránku2 |
![]() |
12. Na stránke1 vytvoríme tlačidlostránka2 s príkazom
stránka2, ktorým sa budeme prepínať na stránku2
Práca na stránke2 Na stránke2 vytvoríme 4 korytnačky a 3 tlačidlá
Procedúra hviezda : viem hviezda
Pokračovanie - Tvary korytnačky |