Čo  budeme robiť:

·         kresliť jednoduché obrázky

Čo sa naučíme:

·         základné príkazy korytnačej  grafiky, pohyb dopredu, dozadu,  nakreslenie bodky, schovať a zobraziť korytnačku

3. Grafika v Imagine  (Korytnačia grafika)

 

3.1 Príkaz pre pohyb korytnačky dopredu pre nakreslenie čiary   a bodu

 

Základné pohyby

 V slovenskom prostredí, môžeme príkazy písať s diakritikou, teda s mäkčeňmi, dĺžňami... (ale ak  nechceme, tak nemusíme).

1.Dopredu
? dopredu číslo , skrátene: do číslo
- Presunie korytnačku o zadaný počet krokov (t.j. bodov) v smere, v ktorom je každá korytnačka natočená. Od stavu pera každej korytnačky (peroHore, peroDolu, guma alebo inverznéPero) závisí, či sa nenakreslí čiara, alebo sa nakreslí práve nastavenou farbou, hrúbkou a vzorom, či sa vygumuje alebo nakreslí inverzná čiara.


- Dopredu 0 znamená posun dopredu o 0 krokov, t.j. nakreslí čiaru dĺžky 1 (bodku). dopredu 1 znamená posun dopredu o 1 krok, teda nakreslí čiaru dĺžky 2

napr. : ? do 100


            

 3.2 Príkaz pre schovane a zobrazenie korytnačky

Tipy: Pri zadaní príkazu do 0 nám nakreslíme korytnačka bod ale tento nám prekríva korytnačka, avšak  na nazretie aký bod sme nakreslili môžeme použiť príkaz skry.

Príkaz skry ukryje všetky ne korytnačky. Na opätovné zobrazenie korytnačky použijeme príkaz ukáž.

                                                                               

                                     Príkazy:                          do 0                          skry                      ukáž