Vzdelávacie a výchovné ciele

 

  1. Úvod do programovania v Imagine

1.1      Oboznámiť sa s programom Imagin a s jeho možnosťami

1.2      Vedieť ako sa spustí program Imagine

  1. Prostredie v Imagine

2.1        Popísať príkazový riadok

2.2        Zobrazovať staršie alebo mladšie riadky z histórie predchádzajúcich inštrukcií.

2.3        Popísať korytnačku a plochu výpisov

2.4        Zadávať príkazy v príkazovom riadku

2.5        Vedieť ukončiť zadávanie inštrukcií alebo údajov v príkazovom riadku

  1. Grafika v Imagine  (Korytnačia grafika)

3.1        Napísať príkaz pre pohyb korytnačky dopredu pre nakreslenie čiary a bodu

3.2        Napísať príkaz pre schovanie a zobrazenie korytnačky

3.3        Napísať príkaz pre pohyb korytnačky dozadu

3.4        Napísať príkaz pre zmazanie plochy

3.5        Napísať príkaz pre zmazanie plochy a návrat korytnačky do domovskej pozície

3.6        Napísať príkaz pre otočenie korytnačky vľavo o uhol 

3.7        Napísať príkaz pre otočenie korytnačky vpravo o uhol 

3.8        Vedieť pracovať s pomôckami pre základní pohyby

3.9        Napísať príkazy pre zmenu farby, hrúbky a vzoru pera

3.10    Vedieť meniť farbu pozadia

3.11    Uložiť projekt v Imagine

3.12    Uloženie súboru – projekt ako www stránku

3.13    Vytvárať tlačidlá na pracovnej ploche

3.14    Vedieť použiť príkazy pre pohyb korytnačky na kreslenie jednoduchých útvarov (štvorec, trojuholník)

  1. Príkazy v Imagine

4.1        Vedieť použiť príkazy pre pohyb korytnačky na kreslenie jednoduchých geometrických  útvarov (trojuholník, štvorec,  vyplnený kruh ...)

4.2        Vedieť písať na kresliacu plochu pomocou textového poľa

4.3        Vedieť sformulovať príkaz opakuj pre vykonanie určeného počtu postupnosti príkazov

4.4        Nakresliť štvorec pomocou príkazu opakuj

4.5        Vedieť spomaliť vykonávanie príkazov

4.6        Vedieť vyfarbiť útvary

4.7        Použiť príkaz opakuj na kreslenie geometrických útvarov (päťuholník, kružnica, po kružnica, hviezda ...

4.8        Aplikovať existujúce riešenia do úloh

  1. Definovanie vlastných príkazov (procedúr)

5.1        Definovať jednoduché procedúry s príkazom opakuj

5.2        Vytvárať a upravovať procedúry v okne pamäť

5.3        Definovať a vytvárať procedúry so vstupmi (parametrom) 

  1. Náhodnosť

6.1     Vytvárať príkazy pre náhodnosť

6.2     Vytvárať príkazy s náhodným parametrom

  1. Rekurzia v Imagine

7.1        Porozumieť princípu rekurzie ,chvostovej rekurzie, nekonečnej rekurzie

7.2        Osvojiť si zastavenie, prerušenie a opätovný behu programu – nekonečnej rekurzie, pomocou F12 alebo tlačidla zastaviť všetky procesy

7.3        Pochopiť rozdiel medzi rekurziou a cyklom (opakuj )

7.4        Aplikovať existujúce riešenia do úloh

7.5        Vedieť aplikovať podmienku na ukončenie rekurzie

7.6        Vedieť aplikovať rekurziu do jednoduchých úloh

7.7        Vysvetliť viacnásobnú rekurziu

  1. Vetvenie výpočtu – podmienky

8.1        Kresliť v prostredí Imagine

8.2        Porozumieť a vytvárať podmienky pre vetvenie výpočtu

  1. Príkazy z klávesnice spracovávať vstupy z klávesnice

9.1        Vytvoriť  globálnu premennú  a uložiť do nej  vstup z klávesnice

9.2        Vypísať vstupy obsah premenných do plochy výpisov

9.3        Vedieť vytvárať procedúry s príkazmi vstupu, výstupu a priradenia

10.  Práca s textom

10.1    Vytvoriť nový text

10.2    V textovom poli vyberať písmo, jeho štýl, veľkosť a farbu

10.3    Písanie výstupov do textového poľa

10.4    Zmazať obsah textového poľa

10.5    Vytvárať  tlačidlá a priraďovať udalostí pri stlačení tlačidlá

10.6    Vytvoriť samospustiteľný súbor

11.  Ovládanie programov z klávesnice

11.1     Zobraziť číselný ASCII kód zodpovedajúci stlačenému klávesu na klávesnici a vypísať do príkazového riadku

11.2     Vytvoriť príkazy pre riadenie – otáčanie korytnačky

11.3     Pre jednotlivé klávesy definovať smer ako sa ma korytnačka otočiť 

11.4     Prehrať zvukový súbor pri splnení podmienky

11.5    Aplikovať existujúce riešenia do úloh

12.  Viaceré korytnačky

12.1    Vytvoriť na stránke viacero korytnačiek

12.2     Pracovať s viacerými  stránkami

12.3    Vytvárať vodorovné a zvislé posúvače

12.4    Zmeniť tvar korytnačiek

13.  Súradnicová sústava

13.1    Pochopiť súradnicový sústavu korytnačky na stránke

13.2    Určovať súradnice korytnačky

13.3    Zmeniť pozíciu korytnačky

14.  Práca s myšou

14.1     Zisťovať pozíciu ukazovateľa myši a jej stav

14.2     Vytvárať udalosti pri kliknutí myši

15.  Multimédia

15.1    Prehrávať zvukoví formáty súborov priamo na pracovnej ploche a v programe   pomocou príkazov

15.2    Vytvárať a prehrávať rôzne melódie

15.3    Prehrávať videa v Imagine