Vzdelávacie a výchovné ciele
1.1 Oboznámiť sa s programom Imagin a s jeho možnosťami 1.2 Vedieť ako sa spustí program Imagine
2.1 Popísať príkazový riadok 2.2 Zobrazovať staršie alebo mladšie riadky z histórie predchádzajúcich inštrukcií. 2.3 Popísať korytnačku a plochu výpisov 2.4 Zadávať príkazy v príkazovom riadku 2.5 Vedieť ukončiť zadávanie inštrukcií alebo údajov v príkazovom riadku
3.1 Napísať príkaz pre pohyb korytnačky dopredu pre nakreslenie čiary a bodu 3.2 Napísať príkaz pre schovanie a zobrazenie korytnačky 3.3 Napísať príkaz pre pohyb korytnačky dozadu 3.4 Napísať príkaz pre zmazanie plochy 3.5 Napísať príkaz pre zmazanie plochy a návrat korytnačky do domovskej pozície 3.6 Napísať príkaz pre otočenie korytnačky vľavo o uhol 3.7 Napísať príkaz pre otočenie korytnačky vpravo o uhol 3.8 Vedieť pracovať s pomôckami pre základní pohyby 3.9 Napísať príkazy pre zmenu farby, hrúbky a vzoru pera 3.10 Vedieť meniť farbu pozadia 3.11 Uložiť projekt v Imagine 3.12 Uloženie súboru – projekt ako www stránku 3.13 Vytvárať tlačidlá na pracovnej ploche 3.14 Vedieť použiť príkazy pre pohyb korytnačky na kreslenie jednoduchých útvarov (štvorec, trojuholník)
4.1 Vedieť použiť príkazy pre pohyb korytnačky na kreslenie jednoduchých geometrických útvarov (trojuholník, štvorec, vyplnený kruh ...) 4.2 Vedieť písať na kresliacu plochu pomocou textového poľa 4.3 Vedieť sformulovať príkaz opakuj pre vykonanie určeného počtu postupnosti príkazov 4.4 Nakresliť štvorec pomocou príkazu opakuj 4.5 Vedieť spomaliť vykonávanie príkazov 4.6 Vedieť vyfarbiť útvary 4.7 Použiť príkaz opakuj na kreslenie geometrických útvarov (päťuholník, kružnica, po kružnica, hviezda ... 4.8 Aplikovať existujúce riešenia do úloh
5.1 Definovať jednoduché procedúry s príkazom opakuj 5.2 Vytvárať a upravovať procedúry v okne pamäť 5.3 Definovať a vytvárať procedúry so vstupmi (parametrom)
6.1 Vytvárať príkazy pre náhodnosť 6.2 Vytvárať príkazy s náhodným parametrom
7.1 Porozumieť princípu rekurzie ,chvostovej rekurzie, nekonečnej rekurzie 7.2 Osvojiť si zastavenie, prerušenie a opätovný behu programu – nekonečnej rekurzie, pomocou F12 alebo tlačidla zastaviť všetky procesy 7.3 Pochopiť rozdiel medzi rekurziou a cyklom (opakuj ) 7.4 Aplikovať existujúce riešenia do úloh 7.5 Vedieť aplikovať podmienku na ukončenie rekurzie 7.6 Vedieť aplikovať rekurziu do jednoduchých úloh 7.7 Vysvetliť viacnásobnú rekurziu
8.1 Kresliť v prostredí Imagine 8.2 Porozumieť a vytvárať podmienky pre vetvenie výpočtu
9.1 Vytvoriť globálnu premennú a uložiť do nej vstup z klávesnice 9.2 Vypísať vstupy obsah premenných do plochy výpisov 9.3 Vedieť vytvárať procedúry s príkazmi vstupu, výstupu a priradenia 10. Práca s textom 10.1 Vytvoriť nový text 10.2 V textovom poli vyberať písmo, jeho štýl, veľkosť a farbu 10.3 Písanie výstupov do textového poľa 10.4 Zmazať obsah textového poľa 10.5 Vytvárať tlačidlá a priraďovať udalostí pri stlačení tlačidlá 10.6 Vytvoriť samospustiteľný súbor 11. Ovládanie programov z klávesnice 11.1 Zobraziť číselný ASCII kód zodpovedajúci stlačenému klávesu na klávesnici a vypísať do príkazového riadku 11.2 Vytvoriť príkazy pre riadenie – otáčanie korytnačky 11.3 Pre jednotlivé klávesy definovať smer ako sa ma korytnačka otočiť 11.4 Prehrať zvukový súbor pri splnení podmienky 11.5 Aplikovať existujúce riešenia do úloh 12. Viaceré korytnačky 12.1 Vytvoriť na stránke viacero korytnačiek 12.2 Pracovať s viacerými stránkami 12.3 Vytvárať vodorovné a zvislé posúvače 12.4 Zmeniť tvar korytnačiek 13. Súradnicová sústava 13.1 Pochopiť súradnicový sústavu korytnačky na stránke 13.2 Určovať súradnice korytnačky 13.3 Zmeniť pozíciu korytnačky 14. Práca s myšou 14.1 Zisťovať pozíciu ukazovateľa myši a jej stav 14.2 Vytvárať udalosti pri kliknutí myši 15. Multimédia 15.1 Prehrávať zvukoví formáty súborov priamo na pracovnej ploche a v programe pomocou príkazov 15.2 Vytvárať a prehrávať rôzne melódie 15.3 Prehrávať videa v Imagine |